Però...què fa l'ampa?

On van els nostres diners
  • Es paga la quota com a membre de la FAPA (federació d'associacions de pares d'alumnes).
  • Es paguen les sessions de guarderia que s'ofereix sempre que hi ha reunions de grup proposades per l'escola -reunions del grup-classe- o l'AMPA -assemblees generals...-. D'aquesta manera es busca facilitar els pares i mares l'assistència a aquestes reunions
  • Actuació del Dia de la Pau. Des de fa ja anys, l'AMPA paga una actuació per al 30 de gener. Han vingut pallassos, contacontes, etc. El curs 2009-2010 vam convidar Dani Miquel, qui va fer diferents actuacions per a l'alumnat d'infantil i primària.
  • Festa de la Trobada d'Escoles en Valencià. Els diners van dirigits a la compra del material necessari per a la realització del taller que ofereix l'ampa de l'escola. L'any passat vam invertir en dues màquines de fer xapes. Han resultat molt útils: trobada i festa de la primavera 2010 i la macrotrobada d'octubre del 2010. A més, resulten molt fàcils d'utilitzar, permeten fer infinits dissenys (predissenyats o inventats) i és una eina interessant per a ús pedagògic dins de l'escola. Per descomptat, està a l'abast de tots els pares i mares socis de l'ampa. Només ho heu de demanar.
  • Premis. L'ampa paga els premis dels concursos de Pintura i Literatura que es donen en la setmana de la festa de la primavera.
  • Subvenció a les classes de Teatre. Aquesta activitat va adreçada a segon i tercer cicle de primària i, a partir del curs 2010-2011, a secundària. En subvencionem el 50% de l'activitat.
  • Subvenció a l'intercanvi de segon d'ESO.
  • Subvenció al viatge de fi de curs de Quart d'ESO. El curs 2009-2010 vam canviar la línia i en lloc de donar-los directament la subvenció, aquesta serveix per a ajudar en la compra de material que l'alumnat puga vendre. L'any passat va consistir en una ajuda en l'edició de samarretes.
  • Subvenció Colla de Tabal i Dolçaina de l'Escola. Aquesta colla va començar els darrers mesos del curs 2009-2010. L'ampa va assumir tota la despesa per poder llançar aquesta activitat que considerem molt important (és una de les poques coses on s'ajunten alumnes, mestres de l'escola i pares i mares a nivell horitzontal). L'any 2010-2011, l'AMPA subvencionarà parcialment la Colla.
Curs 2010-2011
  • 08: Elaboració de les cartes de presentació de l'ampa de començament de curs-
  • 9-09:Reunió amb la direcció de l'escola. Atés el bon funcionament de les classes de teatre, volen ampliar l'oferta a secundària (fins ara s'ofereix a segon i tercer cicle de primària). Ens demanen els nostre parer, donat que nosaltres en subvencionem el cinquanta per cent. Els informem que ens sembla perfecte ampliar però que el teatre és la despesa més important de l'AMPA i que resultaria inviable econòmicament anar afegint grups els propers anys. Els aconsellem ajuntar el grup de l'eso, de manera que quedarien 5 grups en total (tercer, quart, cinquè, sisé i eso). N'estan d'acord.
  • 20-09: reunió amb l'escola: Tractem el tema de les obres. Després d'uns dies durs i complicats sembla que ha baixat la conflictivitat amb els camions i les màquines. De tornar com els primers dies, presentarem un escrit de queixa a l'ajuntament. L'escola ens proposa participar conjuntament en la macrotrobada d'Escoles en Valencià del 9 d'octubre amb motiu del 25è aniversari. Diem que sí i que podem aportar el nostre taller de xapes. Tenim les xapes i encara tenim el material fungible que sobrà de l'any passat. Nosaltres prepararem els dissenys i l'escola farà les còpies. Parlem, també, de rellançar la colla de tabal i dolçaina. L'ampa va pagar l'any passat la totalitat (van ser els darrers mesos) però és inviable pagar tot un curs. Caldrà cobrar una quota a l'alumnat, a més de la subvenció de l'ampa.
  • Parlem amb els mestres de dolçaina i tabal, amb algun pare alumne de l'any passat. Fem alguns números per tal de valorar quina quota seria necessària. De part dels usuaris ens demanen que el cobrament es faça en més d'una vegada per facilitar-ne el pagament. És molt difícil saber la quantitat d'alumnes, i per tant de grups (i per tant d'hores que hauríem de pagar el professorat). Però considerem 50 euros anuals (uns sis euros al mes) una quantitat assumible. L'ampa donarà una subvenció i assegurarà econòmicament que la colla siga factible encara que hi hagueren pocs alumnes. Elaborem la nota i fem l'enviament.
  • Convidem la Colla a fer la desfilada del 9 d'octubre -que es celebra el 7 a l'escola-
  • 28-09: Col·laborem amb l'assemblea de veïns de Museros en la recollida solidària de llibres de text. Elaborem la noteta informativa i demanem l'escola que habilite un espai on deixar un parell de caixes on deixar els llibres. Un pare de l'escola -membre de l'assemblea de veïns- recollirà directament el material-. El termini és fins el 15 d'octubre.
  • Octubre: comencem a crear el Bloc com una eina de comunicació més fàcil i directa amb els pares i mares de l'escola.
  • 9-10: Acudim a la Fira de Mostres per fer el taller de xapes juntament amb l'escola. La valoració és molt positiva perquè funciona molt bé i té molt d'èxit.
  • Comencem a treballar en l'estudi de la possibilitat de crear grups de distribució (per aules, per cicles...) per tal de facilitar la comunicació entre els pares i mares de l'escola. Caldrà, no obstant, actualitzar la nostra base de dades de correus electrònics.
  • 19-10: Presentació de l'AMPA als nous pares i mares del grup de 3 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada